Izrada Facebook strategije – osnovni koraci

0 0 0 0 0

Izrada Facebook strategije – osnovni koraci

Započeli ste novi biznis?! Svaka čast, pokretanje ideja može biti izuzetno stresan, ali i uzbudljiv proces. Do sad su vam verovatno na pameti bile stvari poput ispunjavanja osnovnih uslova da osnujete svoju firmu, prikupljanje papirologije potrebne za registraciju, angažovanja knjigovođe, nabavke sredstava za rad, te planiranja budžeta.

Sada dolazi na red onaj kreativniji deo – planiranje marketinga odnosno kako potencijalnim i budućim kupcima ili korisnicima usluge predstaviti vas, vaš brend i kako stvoriti zajednici budućih lojalnih korisnika.

Izrada Facebook strategije

Ukoliko ste odabrali Facebook kao svoj kanal komunikacije i oglašavanja, potrebno je da znate koje su to stvari koje bi unapred trebalo pripremiti kako ne biste mnogo lutali u svetu digitalnog marketinga, jer koliko god to jednostavno izgledalo kada posetite kompanijsku stranicu nekog svetskog ili domaćeg brenda, za njihovo uspešno prezentovanje ipak je bilo potrebno da se ispune neki koraci. Ono što su oni imali, a što je vaš sledeći korak jeste izrada Facebook strategije. Iako reč „strategija“ zvuči strašno, u pitanju je zapravo stavljanje na papir svih ideja i njihovo selektovanje. U praksi to izgleda ovako:

Kuda ovo vodi?

Odabrali ste Facebook iz nekog određenog razloga, zar ne? Cilj „svi na Fejsu, jer tako treba“ nije baš sjajan cilj, složićete se. Brojni su razlozi predstavljanje brendova na društvenim mrežama od izgrađivanja nečega što se u marketinškoj svetu zove brand awarenes, a zapravo znači da vas ljudi prepoznaju, zatim stvaranja zajednice lojalnih korisnika (koji vam mogu pružiti izuzetno bitne povratne informacije o vašem prouzvodu ili usluzi, šta im se dopada, šta bi promenili itd.), stvaranje 00-24 dostupnog korisničkog servisa do Facebook stranice čiji će cilj biti isključivo edukativnog karaktera. Dakle, vaš razlog na papir, pa da nastavimo dalje.

Da se upoznamo.

Ako poznajete svoj brend, proizvod ili uslugu onda bi trebalo i da definišete one kojima je tako nešto najpotrebnije. Zamislite svog idealnog kupca, dajte mu ime, osnovne podatke, karakteristike, interesovanja, hobije. I onda svoj nastup planirajte kao da se njemu obraćate. Ovo je i najinteresantniji deo strategije, budite kreativni, sad imate šansu za to.

Možemo da pričamo o čemu god hoćete, ali za početak…

Čak i ukoliko vam smišljanje zabavnih sadržaja ne ide od ruke, Internet je toliko bogat sadržajima da nećete morati da odete dalje od sopstvenog računara kako biste smislili šta ćete taj dan postaviti. Nabrojte nekoliko različitih tema, izaberite kojim danima ćete ih postavljati i pripremite objave unapred. Jedan vikend posla nije mnogo ukoliko želite da vaša Facebook stranica zaista bude dovoljno dobra da se ljudi na njoj i zadrže. Testirajte na određene periode koja vrsta sadržaja najbolje prolazi kod vaših fanova, i naravno unapređujte one druge. I ne zaboravite, društvene mreže su stvorene za druženje, svi ciljevi van toga zahtevaće dosta više rada. Dakle, zabavite svoje fanove, pre nego poželite da im nešto prodate.

Slike govore više od hiljadu reči.

Ovo pravilo 100% važi na Facebook-u. Svaki status će biti bačen u nepovrat ukoliko nije ispraćen dobrom fotografijom. Zato, angažujte profesionalnog fotografa ili onog prijatelja čijim fotografijama se svi u društvu dive. Napravite svoj mali štek za početak, najbolje među njima izaberite za naslovnu i profilnu fotografiju.

Izrada Facebook strategije

Da li da vam persiram ili da mi budeš drug?

Ton komunikacije ponajviše zavisi od samog proizvoda, poruke koju on nosi, ali i ljudi kojima se obraćate. Zato, dobro razmislite da li ćete na Facebook-u ukazivati poštovanje ili ćete imati opušteniju i neformalnu komunikaciju.

Sve je šareno i pomalo nema fokus.

Zbrka na stranici dokazuje da neko i dalje eksperimentiše, pa se i nije baš pronašao. Kao tinejdžer koji je jedan dan buntovnik u crnom, a drugi dan trendseter u poluprovidnoj majici. Evo još jednog mesta gde možete iskazati kreativnost. Pretpostavlja se da ste do sada već smislili ime kompanije, imate logo i možda slogan. Izaberite boju, formu, i font tekstova na vizualima. Neka se i na njima vidi vaš pečat, kako bi fanovi mogli da prepoznaju vašu fotografiju u moru drugih koje svakodnevno viđaju. Naviknite ih na određeni stil jer pod 1. izgledaćete profesionalnije, 2. bićete prepoznatljiviji, 3. smanjili ste sebi posao mozganja kako da nešto izgleda.

Znate li priču o kornjači i zecu?

U ovom poslu strpljenje, konstantnost i ažurnost zapravo održavaju sistem. I ništa nije toliko bitno koliko da ne zanemarite ovaj deo marketinga usled nedostatka vremena, manjka motivacije, nepoznavanja ili izostajanja rezultata. Definitivno je da niste jedini, konkurencija je svaki dan sve gladnija i brojnija, ali ko prepozna vrednosti u borbi, na kraju stiže do cilja.

 

Potrebna vam je stručna pomoć oko izgradnje vašeg brenda na društvenim mrežama ili nemate vremena za planiranje Facebook strategija? Kontaktirajte nas! Bićemo i više nego srećni da učestvujemo u stvaranju još jednog uspešnog brenda.

 

Marija Nikolić